1992

‎1992 var det år då jag blev gravid med min första dotter. Jag hade precis slutat visskolan på Kungälvs folkhögskola, och var mer förrvirrad än någonsin, om möjligt!?

Jag tog mina få pinaler från Kungälv och åkte till mamma i Skellefteå, det kändes sådär, och jag fick nys om kollektiv i Stockholm, och vad kunde vara värre än att bo med mamsen..?

Sagt o gjort, ready or not, here I come...och man var nog inte redo, för mig...men skam den som ger sig! Ett par månaders arbetslöshet, ett par månaders städjobb, ett par månader teterutbildning (ha ha haaa...:(), ett par månaders; fy fan vad jag mår illa, guuud va äckligt med cigarettlukt...ett par månader på "genomgångshem för ensamstående mödrar" med säng, skrivbord, soffa, soffbord och julen för dörren.

Tidigare fest-o rökpengar gick till julgardiner, julduk och en massa tröstgodis! Med svansen mellan benen åkte jag till Skellefteå och mamsen även denna jul, och kände, tog beslut och agerade! De besluten och de aktioner jag då beslutade vidta, innebar en vändpunkt, och förvirring ersattes av beslutsamhet och målmedvetenhet, och satte igång en kedjereaktion som heter duga! Som började i Stockholm...och fortsätter i Sköldinge! :) ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!