Årsdagen

Undrar om man ska fira årsdagen på söndag? På dagen ett år sedan de på akuten konstaterade att jag hade fått en kraftig hjärnblödning och hade fullt med blodproppar i hjärnan. Tror inte jag känner för det, utan bara känner sorg och ledsamhet.
Fira som en födelsedag?
-Jo, nog var det ett uppvaknande alltid, som heter duga. Jag hade kämpat så hårt och envist så länge för det omöjliga möjliga, och inte lärt mig efter flera fysiska och mentala krascher, att jag tillslut höll på att mista livet, som jag ju på ett sätt missbrukat, genom att missbruka mig själv.
 
Jag är faktiskt både en bättre och lyckligare människa idag än då, hur konstigt det än kan låta. Det jag förlorat, har jag ersatt med annat, bättre, mer näringsrikt och hållbart.Ledsen har jag ofta varit, och lycklig, då som nu, men nu är lyckokänslorna starkare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!