Hem ljuva hem

Här sitter jag och funderar, tänker och planerar, och inte så lite känner. Jag ser mig omkring från min plats vid köksbordet, där jag vanemässigt sitter ensam varje morgon, med min kaffekopp och en smörgås, men numera bara ensam på vardagarna, tack någon. Det hem jag skapat, av egen hand och förmåga, efter eget tycke och smak, till en kostnad av extremt mycket blod, svett och tårar. Jag tänker nu, att det var ett billigt pris, om man jämför pris och jämförpris. Jag kan efter all möda äntligen njuta fulländat, och se, förstå och känna, att jag inte bara skapade mitt hem, utan mig själv, som den jag varit men inte tillåtits vara, och den jag vill vara och är. Och det jag ser är vackert och ljust, som livet just nu, och jag andas, djupare och lättare än på länge, och det är underbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!