Ville bara säga det.

Efter en minst sagt överraskande och ovälkommen kyla denna morgon i första vårmånaden, med extrem motvilja till följd, har jag nu inte bara lyckats lämna den värmefiltuppvärmda sängen med de varma katterna, utan sitter nu påklädd, med min ljumna kaffekopp, ganska nöjd över att ha organiserat i mina bokhyllor. Lyft fram trädgårdsböckerna och tryckt bak historieböckerna bl.a. för var sak har sin tid! Solen skiner iallafall på mig, genom ett ganska smutsigt fönster, men som sagt, var sak...! Då slog det mig plötsligt, här i min ensamhet, och förväntade nedstämdhet, att så inte blev och är fallet! För jag är inte ensam, ty i mina tankar finns Du, och i Dina tankar finns jag, det ser jag på Facebook, som denna morgon gett mig både leenden och skratt, hopp och mod, och övertygelsen om, och tilliten till, att jag inte är ensam, och att jag har både vänner och familj, inte på armslängds avstånd, utan närmare än så, och kanske inte familj vars blod rinner i mina ådror, men ändå! Ville bara säga det.:-D <3

Kommentarer
Postat av: Yrre

Jo, visst är det så, säga vad man vill om fejjan men man är mycket mindre ensam med den, speciellt om man bor långt i från all ära och redlighet som jag ute i skogen och inte har den där orken att ränna omkring och dessutom inga arbetskamrater att mignla med :D

Svar: Jag har ju också bosatt mig på landet, efter många år i Stockholm. Då lämnade jag ju inte bara man å barn utan även vänner. Iom sjukdom har jag ju förlorat jobb å den gemenskapen. och som lärare blir det väldigt tyst å tomt i jämförelse. Den lilla familj jag hade är också nästan borta. Min far dog 2010,det var också då jag kraschade totalt, min mamma är "död" och kvar där hon alltid varit, i Skellefteå, elak egoistisk narcissistisk, har jag kommit på sedan jag lärt mig att inte ha dåligt samvete och agera mamma till min sk mamma som jag alltid gjort
Susanne Lindström

2013-03-11 @ 08:39:58
URL: http://yrrepyrr.blogspot.se
Postat av: Yrre

Ja, då ska jag inte klaga för stor familj, det har jag! Idag har jag blivit med bil igen så jag ska träffa ena dottern på stan. Jadu, föräldrar jag har tur med mina bägge är kvar och väldigt drägliga haha
kram och ha en bra dag!

Svar: Låter bra det! Tyvärr förblir vi utan bil, då ekonomin är totalhavererad sedan länge, så varken reparation eller nyköp är möjligt. Livet är en ständig kamp har jag lärt, men ge upp är inget alternativ! Tack detsamma! Kram!
Susanne Lindström

2013-03-11 @ 08:59:17
URL: http://yrrepyrr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!