A story to tell, or not.

"Hem till byn"

-Har du flyttat från storstaden hem till din barndomsby eller till någon annan by?

Journalist söker cirka fem sådana personer/familjer för reportage i månadstidning.

Skriv några rader och berätta om dig själv.

Ja, varför inte?
 
"Hej! Jag fick er länk skickad till mig av en vän som tyckte att min historia skulle läsas och berättas, och jag lovade henne att skriva några rader och berätta. Min historia är lång och brokig, så jag försöker minimera så gott jag kan. Jag bor sedan 2009 i ett litet rött torp med vita knutar, som jag kallar mitt Hem ljuva hem, i det innersta av Sörmland, i en by med några hundra invånare, mellan Katrineholm och Flen. Hit flyttade jag efter drygt 17 år i Stockholm, och många flyttar innan dess, från norr till söder. Född i Skellefteå, uppväxt i Halmstad. Av omständigheter hamnade jag i Stockholm, där jag benämndes av ngn, som “en människa i färg bland människor i svartvitt”, och kanske var det så, men längtan efter naturen, harmoni, lugn och trygghet, var alltid stark, och när livet blev för mycket, och jag helt enkelt fick nog, var jag tvungen att ge mig av, och hitta mig själv och min plats. Uppbrottet har kostat, både blod, svett och tårar, både faktiskt och bildligt, då jag för ett år sedan fick en Stroke, efter år av depression och ångest, efter många sorger, förluster och kriser . Men jag kan inte tänka mig det liv som varit om jag inte tagit detta beslut och vågat steget, “mitt hem är min borg” och här odlar jag mig själv och min trädgård, och lär för var dag, att sköta om både den och mig och vad som är viktigt i livet.  Jag fyller 45 år iår, är utbildad gymnasielärare och musiker, mor till två barn, numera sambo och snart nygift, äntligen lycklig och med tillförsikt till livet och kärleken. Vill ni höra och berätta min historia, delar jag gärna med mig! Med vänliga hälsningar Susanne Lindström! Skrattar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!