.“Träffats tack vare en kris”

Till ett annat reportage sökte man par som:“Träffats tack vare en kris”, och det skulle jag nog kunna rubricera mitt möte med mannen i mitt liv, som "kom såg och segrade" som "rätt man, på rätt plats, vid rätt tidpunkt":
 
"Den 22/6 förra året, tillika midsommarafton, hade det gått ca 2 månader sedan jag blev körd i ilfart med ambulans till hjärnskadekliniken på Uppsala Universitetssjukhus, med en kraftig hjärnblödning och igenkorkat vensystem i hjärnan, av blodproppar, livet hängde på en skör tråd, och mina närmaste; d.v.s. mina två tonårsdöttrar, var underrättade och förvarnade. Jag blev utskriven en vecka senare, och hamnade på vårdavdelning på Strokeenheten i min hemkommun. Efter ytterligare några veckor fick jag komma hem till mitt Hem ljuva hem, mina katter och mina barn. Jag var fysiskt i förhållandevis och relativt i bra skick med tanke på katastrofen, mina barn hjälpte mig med matlagning och annat praktiskt då jag mest var sängliggande. Rehabiliteringen gick fort och det tog inte lång tid innan jag var på benen. Dock var psyket i sämre kondition, sorgen var enorm över det jag trodde var förlorat för gott och en framtid av fullkomlig ovisshet. Ensamheten och utsattheten var enormt plågsam, tårarna många och ångesten stark, men jag tänkte inte låta mig bli besegrad, jag hade kämpat så hårt att min möda inte fick gå till spillo. Midsommarafton skulle firas i min trädgård som den tradition det blivit! Till festen bjöds både gamla och nya vänner, varav en skulle komma som vän till en vän. Han hette Conny, och hade av min vän utmålats i nästan mytomspunna ordalag. Denne man kom, hälsade, deltog betraktande i tystnad mig och det hela, festen blev utdragen och några gäster övernattade, bland dem Conny. Morgondagen var solig och varm, och medans de andra började droppa av, var och en hem till sitt, blev han kvar. Han bara fanns där, och ingenting har någonsin förut känts så rätt. Han lämnade mig aldrig och nu ståndar bröllop på årsdagen av vårt möte, och förberedelserna är i full gång.  Vill ni höra och berätta min historia, delar jag gärna med mig!"
 
Med vänliga hälsningar Susanne Lindström!

Kommentarer
Postat av: Anonym

:-D <3

2013-05-30 @ 17:30:08
Postat av: Annika

Wow! vilken saga, önskar er all lycka! ♥

2013-05-31 @ 16:20:52
URL: http://yrrepyrr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!