Modlöst brev till rehabkoordinator

"Jag har pratat med min medicinskt ansvarige läkare, och hon hade skickat remisser till olika instanser. Hon tyckte det var konstigt att jag inte fått respons och tyckte jag skulle ringa utskrivande läkare på medicin. Det har jag nu gjort, och hamnat i reception på telefontid hos receptionist. Hon kollade mitt personnummer och skulle vidarebefordra mina frågor tillsammans med remissen från Eskilstuna hon hittade i datasystemet till de båda läkare som varit ansvariga vid tidpunkterna för mina två olika utskrivningar inom kort tid från olika avdelningar på Kullbergska. Så jag väntar på respons. Angående min Waranmedicinering och uppföljning kring det rådde hon mig att knacka på hos någon sköterska på Pk-mottagningen, så det blir imorgon. Idag ska jag på terapi. Vi har återupptagit tätare konsultationer efter min försämrade psykiska hälsa och alla förvärrande omständigheter som drabbat mig den senaste tiden. Att jag nu förlorat hoppet om arbete och sysselsättning, tillsammans med orken, men inte förlorat lusten, bidrar till detta, samt att jag känner litet eller inget förtroende alls för min nya handläggare på Af, och inte minst ett icke-existerande osolidariskt välfärdssystem, och kanske lite förlorat förtroendet och hoppet om min egen förmåga, mig själv och mitt otursförföljda liv. Så ligger läget, just nu, i denna stund. Delvis uppåt, men många täta stunder neråt, framförallt i min trötta och modlösa ensamhet."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!