Sånt är livet

Dagens rapport: Efter en kaosartad start på Mindfulnesskursen igår,  med alla teknikens baksidor tydliggjorda, samtidigt som verklighetens realiteter kastade sig över mig under dagen,  tar Vi nya tag idag tycker jag! Veckans hemläxa är att utforska vad daglig kroppsscanning kan göra för kropp och själ. En egen stund, med mig själv i centrum. Lära känna min kropp och själ, se mina känslor och tankar, och inte minst acceptera dem. Släppa fram dem och ut dem, uppmärksamma dem, för att sedan låta dem passera. Det är viktigt. Inte döma, inte älta. Och då oro och annat, har en tendens att bli till fysiska spänningar i muskler, stoppa livsviktig andning och syresättning av celler, vill jag ge mig luft att andas, och andas mig till lugn. Med övning, och med tiden, hoppas jag att dåliga ovanor ersätts av nyinlärda goda vanor! Den som lever....God dag alla fina! Ta hand om er, älska livet, Dig och andra!!! (Nu åkte något tungt och skramlande i golvet ute i köket, och jag får anstränga mig att behålla lugnet när jag nu går dit och ser förödelsen och dess orsak, de skyldiga oskyldiga små fyrbenta!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!