Den som väntar!

Plötsligt händer det, och trägen, enträgen och enormt envis vinner! När det är som mörkast, tänds ett ljus, på mobildisplayen! Äntligen har vi fått svar! Och det är som när juryn ska ge sitt utslag, och man nervöst läser textremsan för att få veta svaret, innan det synkats med skådespelarrösten! Jag ska få börja arbetsträna, igen! Gör om gör rätt! Tillbaka där jag började, och samtidigt absolut inte! Förra gången arbetsprövade jag som lärare där! Det var efter det jag dristade mig till att raskt kasta mig ut på riktiga arbetsmarknaden, med sådan kraft och frenesi, att jag tre veckor senare åkte ambulans i ilfart till Uppsala med en hjärnblödning! Så ska det inte bli nu! I lugn och ro, eller så lugnt och roligt jag förmår, ska jag vara på skolbiblioteket, och prova min arbetsförmåga! Det innebär ju också att jag blir varse den begränsade förmåga jag med all obehaglig sannolikhet har ådragit mig! Men jag har gjort stora förändringar, både i praktiken och i tanken! Inte sänkt mina krav, men justerat ambitioner någotsånär efter dagsform och förmåga! Ingen lätt process, och processen fortskrider, och lär fortsätta vartefter! Livet och jag förändras, kanske inte för var dag, men kontinuerligt, om man är som jag! Detta är iallafall ett första gigantiskt steg, på min nya rutt, på livets fantastiska resa! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!