Det syns inte utanpå!

En lång natt som började tidigt! Kontrasterna mellan mörker och ljus, dröm och verklighet, sömn och vakenhet, är skärande vassa! Jag har tränat och utmanat min hjärna mycket efter skadan! Jag har jobbat verkligt hårt och otroligt envist! Det har gett resultat! Det kan misstas för att "hennes skador var nog inte så svåra, det syns inte på henne, hon är nästan som vanligt"! Fel, fel, fel!!! Jag skadade stora delar av hjärnan, där de kognitiva funktionerna finns. Minne, koncentration, uppmärksamhet bland annat. Dessa har jag tränat hårt på genom utmanande spel och träningsprogram. Enligt neurologiska tester är min förmåga att ta in verbal information och att tolka synintryck starkt nedsatt. Detta har jag också tränat i olika program och med olika tekniker och övningar. Därtill kommer den "påtagliga mentala tröttheten, som sannolikt är förstärkt då pat. sedan tidigare varit utmattningsdeprimerad under längre tid." "Enl. rek. viktigt med struktur på vardagssysslor för att hushålla med energin och avsatt tid för vila och återhämtning..."! Det syns inte utanpå, och därför är det svårt att förstå! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!