Tankar för dagen!

"Du är så klok Susanne!" har jag fått höra, av fler än en, och vid flera tillfällen!Det har jag inte alltid varit, eller det har jag iallafall aldrig trott att jag varit! Har man inte sagt det rätt i ansiktet, att jag är dum, har man iallafall fått mig att tro att jag är det, på ett eller annat sätt! Nu har jag förstått att "Du har rätt, och jag har rätt, allting är svårt och allt är lätt..."(Baba Blues). Jag har inte förspillt min tid, varken förr, då, sedan, eller nu! Jag har på senare tid tagit tillvara de erfarenheter jag gjort, när jag sprang så fort, att jag inte såg väggen, som tornande upp sig framför mig!Jag har lärt, att inte ångra någonting, att inte förkasta någonting, att inte låta minsta ting gå förlorat! Många bäckar små! Jag har stått under många vattenfall, men fått lära mig nu, att sitta still ett tag vid en stilla å! Det är lättare då, att se och förstå, vem man är och vill vara, och vad man vill, kan, bör och måste göra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!