Kaffe

Efter knappt en timmes vakentid, klubbade tröttheten till mig, igen! Som vanligt lömskt från ingenstans utan förvarning! Jag hade försökt undvika den där plågsamma koppen kaffe, då jag fortfarande, efter dryga 15 år sedan min första frivilligt intagna kopp, inte lärt mig uppskatta denna gruvligt illasmakande dryck! Dock har jag upptäckt dess något uppiggande effekt, och jag är beredd att offra mycket för en stunds pigghet! Att jag inte nyttjar andra substanser med ändelsen ...in har ju sina både förklarliga och "oförklarliga" skäl! ;-)
 
Till min kännedom utkom i dagarna en studie som säger sig påvisa positiva hälsoeffekter utav kaffe: I Aftonbladet den 13/1-2014 stod att läsa:
"STOCKHOLM. På senare år har en rad vetenskapliga studier visat att kaffe har positiva hälsoeffekter. Nu visar ny forskning att kaffe även kan förbättra minnet och underlätta inlärning, skriver Dagens Nyheter.Det är forskare vid University of California i USA som låtit försökspersoner identifiera olika föremål på fotografier. De som fick 200 mg koffein kom dagen efter ihåg detaljer bättre än de som fått placebo.Studien publiceras i Nature Neuroscience."
 
Så om kaffe numera räknas som hälsodryck, greppar jag min nu avsvalnade kopp kaffe med glädje, och sväljer den bittra medicinen! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!