Min Stroke, en förklaring.

Där kom huvudvärken, igen! Känns så tydligt att det är blodpropparna som ställer till det. Värker precis som en väl avgränsad blaffa på vänster frontallob, och brukar sedan sprida sig utåt och ner över huvudet och nacken. Men är det inte värre än så, kan jag stå ut, med glädje till och med! Jag lever ju, och kan känna smärta, och propparna är visserligen envisa, men blir inte fler, och jag blöder inte mer!!!
 
Intressant att veta, för att förstå vad som blev och är, är följande: "Den högra främre delen av pannloben, (där jag fick en blödning), reglerar känslor, som irritation, ilska, rädsla, att vara ledsen eller deprimerad. Den har också del i styrningen av vårt flykt- och kampsvar." (Wikipedia) "Den vänstra motsvarande delen, (där mina proppar är), styr över känslor med positiv klang som entusiasm, intresse, nyfikenhet, glädje och lycka!" (Wikipedia)
 
Är man då, som jag också är, förutom allting annat, en högsensitiv person (HSP), som känner mycket, ofta och starkt, har ett hett och starkt engagemang i mycket, ett hett temperament, och ett stort intresse för mycket, enorm nyfikenhet i det mesta, och lika brinnande glad och lycklig, som djupt bedövande olycklig, är huvudvärken högst naturlig! Och kanske ett tyst medhåll till den omedvetet vetande läkaren som varnade mig för alltför starka känslor för att inte drabbas av Stroke...! Då Stroken redan var ett faktum, var ju detta råd både korkat och osympatiskt....! Men jag är en förlåtande person...!!! ;-) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mAria

Hej Susanne. Jag länkar till din fina blogg i dagens inlägg i min gamla trötta blogg. Vi få väl hålla koll på varandra.

2014-02-05 @ 09:54:05
URL: http://stroke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!