Tisdag

Tisdag, snön lyser vit på taken, och på marken. Jag har ätit smörgås, varit dörrvakt, tömt kattlådor, och krupit tillbaka under varma täcket. Sotning idag, igen, och sotaren lär får pulsa till stegen! Sedan tid för blodprov och psykolog. Blir att räkna med god marginal i snökaoset. Sover och sover, och både ork och lust fattas mig! Fattar inte varför jag är så mycket tröttare än vanligt? Kanske blodprovet eller psykologen ger svar?
Nu är jag iallafall uppe, och påklädd, sängen bäddad, mattorna uppvikta, tvätten vikt, och sotaren kan komma! Jag har till och med snöbefriat veranda och trapp, och skottat valda delar av uppfarten! Man vill ju inte skämma ut sig, och bli omtalad i negativa ordalag, på den nyfikna bygden!
Fortfarande i väntan på sotaren, som tidsobestämt sotningen, med 3 timmars marginal, tar jag mig en påtår, gruvligt illasmakande, och måttligt uppiggande, snabbkaffe! Men tänker ändå, där jag sitter vid mitt ickehantverksmässigt vitmålade köksbord, i mitt tillika vitmålade kök, och tittar ut genom fönstret, över absolut otroligt vacker vit trädgård, med rö som vajar för vinden, och snötyngda grenar på äppelträden, och där spåren i snön är av kattassar gjorda, att jag är så lycklig, att jag fortfarande kan sitta här, i mitt Hem ljuva hem, i trygg och harmonisk värme, med tro, hopp och kärlek! Dagar som kommer, och går, där mörker blandas med ljus, lika säkert som årstidens växlingar! Jag vill tacka livet!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!