Inte sant!?:)

Att byta ut och använda andra ord än "inte" och att formulera meningar utan "inte" kan man prova och se om det påverkar sinnesstämning och fokus till något mer positivt! Så kallade positiva tänkare menar det! :) Jag har funderat på vad som skulle hända om man slutade använda och tänka ordet "trött"! Jag vet iallafall att när jag fokuserar på annat än trötthet, känner jag inte trötthet på samma sätt. När jag också oroar mig starkt för att bli trött, blir jag också alltsomoftast trött. Jag har liksom förutbestämt mig för att bli trött, och då blir jag också ledsen och besviken, för att jag kommer att bli trött, och inte kommer att orka göra det jag vill. När jag glömmer bort mig, och ger mig hän i det som är, och "inte" tänker mig för, är det "inte" förrän jag sätter mig ner och tänker, som jag kommer på att jag åtminstone borde vara trött, och absolut känner mig trött! Men nu tänker jag, att hur farligt är det egentligen att känna sig trött? Under alla de år jag höll på med att banta, lärde jag mig tänka, att det är inte farligt att känna sig hungrig! Då tänkte jag på det sammanlagda kaloriintag jag haft, och kunde snabbt räkna ut att jag ätit tillräckligt för kroppens egentliga näringsbehov. Nu tänker jag på samma sätt kring kroppens sömnbehov. Jag tycker det är ett bra sätt att tillåta mig att göra det jag vill. Jag vet att jag mår bättre av att göra det jag vill och känner för. Ibland känner jag för att dra mig tillbaka i tystnad och ensamhet, och njuta av lugn och ro. Då blir vilan ett nöje, och "inte" ett "tvång" och "måste". Kanske jag ska undvika även dessa ord? Jag känner mig redan lättare och gladare! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!