Såhär är det!

Jag är väl medveten om att jag hade tur (i oturen), att jag fick så relativt "små" komplikationer efter hjärnblödningen. Man kan tro att den var "liten" och att den brast "lägligt". Men jag har fått veta att andra med "samma" skador drabbats mycket "hårdare",och på andra sätt! På ett sätt är det en "försvårande" omständighet, då det inte syns ett spår utanpå att jag är funktionshandikappad. Bara mina närmaste ser och vet. Faktiskt är det också så att jag lurar mig själv att tro att det ska "gå över" och "försvinna", och att jag kan "glömma bort" min sjukdom. Jag läser allt ni skriver här, och förstår vilken tur jag haft. Men jag förstår också hur mycket min personlighet och mitt tidigare liv och leverne, och inte minst förvärvade kunskaper och erfarenheter från vaggan till...spelar in för hur det blev som det blev med mig, och hur det blir! Det är vad man sagt mig, och gett mig som förklaring! Då jag alltid vill och måste få veta varför, hur och vad! Det är strukturen, logistiken, logiken, vetskapen och kunskapen och analysen som hjälper mig framåt! Ingenting är gratis, men insatt kapital måste ge avkastning! Trial and error! Jag är inte samma människa idag som igår eller imorgon. Det finns inte mycket likheter med barnet eller tonåringen jag var! Men den jag är nu, är den sannaste och riktigaste jag någonsin varit! För att jag äntligen både får, vågar och vill! För att jag äntligen är stolt över mig själv, för min egen skull, utan att kräva och behöva alla andras bekräftelse och tillåtelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!