Idag är jag stark!

Jag har nu länge följt konstens nästan alla regler, och nästan allt jag läst om binjureutmattning, och återhämtning och läkning! Jag har gjort det jag kan, med enkla medel, utan ansträngning! Ville se vad det var, och om det var, och hur det kunde bli, och om det kunde bli något! Och det kunde det!:-D Strikta och goda, regelbundna sovrutiner och sovtider! Somna sött 22, och ha djupsömn till åtminstone 01! Nedvarvning och meditation på kvällen innan läggdags, håller doktorn borta, och mediciner onödiga!:-) Stressreducering! Kämpa mot ångest och oro och stress, med alla medel! Meditation, och mer meditation, följt av ännu mer, och Mindfulness!:-) Sedan har jag laddat medicinskåpet med vitaminer, mineraler, rötter och oljor, i takt med att jag slutat med mediciner! Rosenrot och Ginseng, B D och multivitamin, Kalcium Magnesium och Järn, Omega 3! Oanvänt finns Sobril längst in i skåpet, tillsammans med diverse sömnmedel!:-) Det som verkligen haft uppiggande effekt är Rosenroten! Alltså helt ofarliga och naturliga substanser! Billiga på Ö&B, så jag inte har gynnat månglare som profiterar på sjuka desperata människor! Kalcium och Järn och B har jag på recept efter Gastric Bypassoperation och en gång konstaterad anemi! Jag kan vara alert i både knopp och kropp hela dagen! Det blir en positiv "Moment 22"! Jag orkar göra saker jag mår bra av, som att vara ute, träffa folk, arbeta lite, roa mig, motionera...! Inte minst vågar jag planera, dagen, veckan, månaden, året, framtiden!:-D Livet är ingen dans på rosor, och man fastnar och sticker sig ibland! Men det ska kännas att man lever, och det ska vara gott att leva! Nu har jag länge fått höra hur bra jag återhämtat mig från stroken, otroligt bra! Svårare har det varit och är att återhämta mig från utmattningsdepressionen/syndromet, och omöjligt att ändra min personlighet! Min psykolog har envist påtalat detta,men haft svårt att få mig att lyssna! Men trägen vinner! Nu siktar jag inte ovan stjärnorna, utan nöjer mig med ovan molnen, där himlen alltid är blå!;P Jag ska komma i arbete, så småningom, sakta men säkert! Och säkert inte på heltid! För livet måste levas också, inte bara överlevas!:-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!