Håll drömmen vid liv!

Jag har uppenbarligen haft för lite tid att tänka på sista tiden! Så det var på tiden att jag tog mig tid att tänka över vad jag gör av min tid, och framförallt vad jag vill göra av min tid!? Det handlar om livet, om vilket liv vi vill leva, den tid vi har i livet?! Det jag har mycket och mest av är tid! Det är min största, och nästintill enda tillgång, i nuläget, under rådande omständigheter, så den måste jag vårda och hushålla strängt med! Tid är också det kapital som ger mest och bäst avkastning, är en av de bästa lärdomar tiden har gett mig! Det gäller då att vara medvetet närvarande i nuet, hela tiden, för annars går tiden förlorad! Visst ska och kan man drömma, om framtiden, samtidigt som man onekligen befinner sig i nuet, för något annat är i nuläget inte möjligt, vad jag vet?! Men att drömma tar tid, därför behöver jag ta god tid på mig att drömma, för drömma är fantastiskt roligt! Har ni tänkt på och upplevt att drömmen ofta, kanske alltförofta, överträffar verkligheten? Och att när man väl når sina drömmars mål, kan man bli besviken!? Så jag ligger här idag, och drömmer om sommaren, och om en liten husvagn, en spegelblank skogstjärn, en kanot som tyst glider fram...! Och jag kan både känna dofter och vinddrag och vattenstänk! För när man har gott om tid, och tar sig god tid, har man tid att ha livlig fantasi! 😊Äntligen har jag tid till det, och äntligen förstår jag meningen med det, och inte minst, så vågar jag drömma!😃


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!