Sova

Försöker pinhålla mig vaken!😳"Ser" på teve, med ryggen mot, och öronproppar i! Förvissad om att jag inte missar något väsentligt eller viktigt!😬Måste hålla maken "sällskap" och invänta lagom läggtid! Min psykolog måste ha fått hjärnsläpp sist, när hon "beordrade" mig att inte lägga mig före 24, och absolut inte sova på dagen!😱Jag kan nog räkna antalet vakna tolvslag under min levnad på mina händers fingrar!✋Har ju funnit ut att jag som högkänslig svamp (HSP) blir så överhettad av dagliga intryck att jag däckar efter lagom antal timmar, sjuk eller inte! Kan alltså konstatera att hjärntröttheten efter både utmattning och Stroke, tillsammans med medfödd högkänslighet, får Trötter att framstå som en Duracellkanin!😬Men jag tycker jag klarar mig fantastiskt bra! Bara jag får ha mina lugna, ensamma stunder och dagar! Sova är slöseri med tid, utöver de viktiga 9 timmar min knopp och kropp behöver för att få nya krafter till dagen efter! Det vet jag nu efter en tids dagboksförande, och en tids eftertanke! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!