UtbrÀnd!!!

Oj! đŸ˜±Nu har jag lyssnat fĂ€rdigt pĂ„ boken "BrĂ€nn inte ut dig" av Barbro Bronsberg! GĂ„tt frĂ„n klarhet till klarhet! Alla pusselbitar faller pĂ„ plats, allt fĂ„r sin förklaring, allt stĂ€lls i ljus i ett annat ljus! Jag har inte varit "riktigt klok", det har varit "nĂ„got fel" pĂ„ mig, "borderline", ADD, ADHD, överkĂ€nslig, jobbig...!!!!???U name it, i got it, i've Done it!!! GrĂ„tit, skrikit, kĂ€nt mig attackerad och anklagad, anklagat och attackerat, sovit, sovit, sovit, och allt annat jĂ€vulskap en kan komma pĂ„!!!! Det Ă€r och kallas UTBRÄND!!!! "Det kan ta Ă„r att komma igen"! Jag blev sjukskriven för utmattningsdepression första gĂ„ngen redan 2007, nĂ„gra veckor, sedan mĂ„nader! Totalkraschen skedde 2010 pĂ„ skrivbordsstolen vid skrivbordet i mitt arbetsrum! Jag blev omedelbart hemskickad, och sjukskrevs med omedelbar verkan! "Hon bara grĂ„ter under hela samtalet, och uppvisar alla symptom pĂ„ utmattningsdepression" stĂ„r det i lĂ€karutlĂ„tanden! Sjukskrivningen förlĂ€ngs, ungefĂ€r var fjĂ€rde mĂ„nad, "dĂ„ ingen förbĂ€ttring sker"! Efter ett Ă„r förlĂ€ngs dĂ€remot inte mitt anstĂ€llningskontrakt, och jag fristĂ€lls "med hĂ€nsyn till elevernas behov av kontinuitet, och pga arbetsbrist"! Sjukskrivning fortgĂ„r och jag pĂ„börjar arbetslivsinriktad rehabilitering med arbetsprövning! Hallelujamoment!!! Jag gĂ„r igĂ„ng pĂ„ alla cylindrar, pĂ„ ny skola, nya elever, nya klasser! Jag gĂ„r bredvid, men vill stĂ„ pĂ„ egna ben, och göra pĂ„ mitt vis, som jag alltid gjort!!! Jag söker lĂ€rartjĂ€nst, pĂ„ halvtid, som Ă€r Max, enligt lĂ€karen, som vet, men inte lyckas fĂ„ mig att förstĂ„!!! Det tar TID, det mĂ„ste gĂ„ LÅNGSAMT!!! Det Ă€r ord jag inte förstĂ„r, för jag vill inte och kan inte! Pang pĂ„ rödbetan, tvĂ„ jobb, vikariat pĂ„ det ena, nyuppstartad ostartad verksamhet pĂ„ det andra, kaos pĂ„ bĂ„da, sĂ„ jag försöker styra upp det hela, som vanligt!!! Vad hĂ€nder??? StresshuvudvĂ€rk??? HĂ„ller i en vecka, mĂ„ste vara nĂ„got fel, mĂ„ste ha hjĂ€lp, söker vĂ„rd, fĂ„r piller, skickas hem! Det blir inte bĂ€ttre, hjĂ€lp mig!!! FĂ„r skjuts till akuten, blir medvetslös i bilen, hjĂ€rnan scannas, jag har fĂ„tt en STROKE!!! Ilfart i ambulans till Uppsala! Jag förstĂ„r ingenting, jag vill inte kan inte!!! Det tar ÄNNU LÄNGRE TID, det mĂ„ste gĂ„ ÄNNU LÅNGSAMMARE!!! Jag hoppas vid gudarna att jag Ă€ntligen lĂ€rt mig nĂ„gonting! Jag tror det, min psykolog tror det, vi hoppas pĂ„ det!!! 


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign pÄ www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!