Jag bara undrar

All aktivitet räknas, från att öppna ögonen....! All aktivitet kräver energi, och när man läcker som ett såll, gäller det att vara mycket försiktig, så man har kvar så man orkar öppna ögonen! Då kan man inte göra mer än absolut nödvändigt, och ibland inte ens det! Då kräver det att man lägger sig ner, och funderar mycket noga, över vad som är absolut nödvändigt! Medan man ligger ner, får man känna efter noga hur mycket energi man har att röra sig med! Om man då upptäcker att det rör sig om en liten skvalpande bottenskyla, får man inte ihop till det nödvändigaste! Det är då man måste tänka om, och igen, och på nytt! Och ta fram pennan och stryka även det nödvändiga! Livsbalans brukar räknas i en balans mellan ; arbete, vila, fritid, hem och familj! När jag försöker rita mitt livshjul, och skapa balans mellan delarna, har mitt hjul många färre delar! Är det då lättare att skapa livsbalans?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!