Livet är alltid livsfarligt!

Ögonblick i livet...

Så här kan det se ut om man lyckats bli både sjukskriven och arbetslös, och simmar lite dåligt, men är av den envisa sorten som aldrig ger upp...

Andra epitet som kan tillämpas författarinnan är som följer; utbränd gymnasielärarinna, mor till två tonårsdöttrar, matmor till 8 katter (som jag skaffat efter skilsmässa från allergisk make), husägare tillika trädgårdsägare (även detta efter skilsmässa då jag äntligen får vara frun på täppan), levnadskonstnärinna (ett måste), och...

"...jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag." - mina tankar för stunden...


TORSDAG
8.49
Saker man INTE ska tänka - men naturligtvis tänker: -Har jag egentligen någon anledning att gå upp på morgonen???...
Och då gäller det att undvika att svara på den frågan...

10.03
- Vad gör man när man inte har något att göra, och inte har lust att göra något man inte behöver göra?
(Man klagar på arbetet, till dess man inte längre har något...)

11.50
Nu ska jag koka potatis till en liten sillunch i all ensamhet! Man måste behålla värdigheten, eller nåt...(Kan man ana en ton av tycka-synd-om-sig-själv så är den aningen helt riktig...)

14.53
Gör det jag orkar, d.v.s. flyttar min slappa lekamen från sängen till soffan...Puh...

17.22
Till middag blir det fiskpinnar, tamejfan...och gott ska det bli, tamejfan!!!
(Och jag njuter av att använda ovårdat språk, tamejfan, och har man inget bättre för sig så...!!!)

20.50
Gick loss på ogräset, och whoooops....så var my secret garden not so secret anymore...

FREDAG
7.52
Har fleecemorgonrock...nä inte längre...fick panik när svetten började sippra fram...puh...Nu så! Godmorgon VÄRLDEN!

8.00
Nu grönskar det, och gräset blir inte kortare utan allt längre, och ogräsen blir fler inte färre, äppelträden dignar och börjar utgöra rasrisk, körsbären mognar och faller, vinbären har skiftat från gröna till röda och lila, och jag observerar utan att ingripa!

10.13
Ibland blir det inte som man tänkt sig...för det mesta faktiskt...

10.48
"Jag låg en natt i min säng i mycken oro, och sömnens dufva hvilade icke öfver mig. Min själ var i ångest, mitt sinne i sorg. Gränslösa frågor stodo upp och tvifvel omhvärfde mig. Lifvet, verlden, evigheten, tiden - allt satt i qval och vanmakt vid sidan af min bädd. Ingenstädes sammanhang." C J L Almqvist

18.57
Sagt om vänskap: "En sann vän bidrar mer till vår lycka än tusen fiender till vår olycka."

20.19
- Undrar om man kan räkna det som motion att gå fram och åter mellan soffan och kylskåpet vid varje reklampaus?

23.01
Efter all motion denna kväll är jag helt utmattad och gör nu den sista spurten snabbt ner i sängen! God natt världen!

LÖRDAG
8.19
Sol även denna dag! Idag ska jag låta sol råda både ute och inne! Oj, vad sa jag nu...

8.42
Skulle skriva nåt tänkvärt om lycka...jag tappade fort inspirationen...

11.36
Kommer inte igång...Lust o inspiration vägrar infinna sig...

13.27
Vän av ordning står inte ut och finner ingen annan råd än att ta fram gräsklipparen...Tack vännen!

14.00
Svettas ymnigt efter halva vägen, men hej vad det går, och inte är det roligt...:(
"Mer arbete betyder större framgång. Men framsteg innebär emellertid också mer arbete."...

14.44
FÄÄÄRDIIIIIG!!!!!

16.23
Ger upp tanken på att vila och klipper istället upp vinboxen och pressar ur de sista centilitrarna vin och spetsar med rabarbercider!!! Man tager vad man haver!!! Skål gott folk, för nu är det lördag igen...!!! ;)

1.03
Lägger mig trött och tillfreds efter en härlig kväll i samvaro med fina kloka fantastiska vän!

SÖNDAG
8.49
Vaknar, fortfarande tillfreds! Nu vankas kaffet, smörgåsen, de små vita lyckopillren och lite slölyssnande på P1! Precis som de flesta andra morgnar när jag ger mig själv en anledning att stiga upp! God morgon världen!

13.32
Tänker sova, äta, kela med kattungarna, titta på tv...och inte mycket mer denna dag! Söndag vilodag! Och imorgon bryter vågorna fram på stiltjens hav!!! Hääärligt!!! :)

13.54
Smågodis fattas mig...:(

19.43
Film efter film efter film...orkar inte annat efter innehållslös dag...men så är det ju söndag...och det är som det ska!

20.47
Åh vad jag ska krama mina flickor när de kommer imorgon! Vare sig de vill eller inte! Jag ska t.o.m. bereda plats i soffan! Men jag behåller nog kontrollen över fjärrkontrollen...

20.49
Nu får jag nog börja trappa ner med lite lättsamt kriminellt, inte längre än en timme...

MÅNDAG
7.20
Jag vill ha mjölk i kaffet...men en halvmil till affären avgör saken, och jag får acceptera och bita i det sura äpplet...vad är väl en...:(

11.05
Snart dags att kravla ut ur idet, gnugga sig i ögonen och vänja sig vid ljuset! Oh, vad starkt det var!

11.46
Nu får det nog duga! Dammsugit lite här o där, bäddat lite sådär, hängt upp en tavla, kelat katt som krävde och plockat fästingar! Nu återstår bara jag, och det projektet kan vara från minuten till...Så jag väljer quickfix! Di älskar ju mi ändå, di som inte vet bättre... Välkommen hem mina fina barn och välkomna hit bästa vänninan med bästa dottern!!! ♥ :-D

14.30
Ingenting är så tråkigt som väntans tider...

15.00
Nä, nu kan jag inte vänta längre...jag kan ju köra som en gubbe med keps...

TISDAG
19.30
Som sagt, fullt hus, fullt ös...And I ♥ it! (Exklusivt beroende på sällskapet, säger jag som den folkskygge eremit jag är...)!!!

ONSDAG
9.52
Ny morgon, diskat, plockat, matat, pussat tisar, kopp kaffe, P1 och Fb! The same procedure as...Men nu har jag en hel övervåning med tjejer av olika format och karaktär som jag nu väntar ska börja göra ljud ifrån sig...Och jag är REDO!!!

12.12
Ljudligt, ljuvligt! "Ren det att glädje finnes är nog källa till glädje." (Hjalmar Bergman) :-)

FREDAG
23.15
Let´s call it a day! Fullproppad av godis och film, och lugn i själen (ja, någorlunda, jämförelsevis...), tackar jag för en bra dag och hoppas att natten inte bjuder på några obehagliga överraskningar och så vill jag att även morgondagen, ja gärna fler dagar, ska avlöpa på liknande vis! Amen!!!

LÖRDAG
5.00
Så svårt att somna om när tankarna börjat snurra. . .

10.12
Delar inte riktigt kattungarnas vilda entusiasm för tillfället och funderar starkt på att stänga in mig i sovrummet igen och låta morgonen vänta...

12.13
Ser ut att kunna bli en riktigt tråkig dag, om man inte anstränger sig. . . Orka. . .

13.37
Säger åt mig själv att skaffa mig ett liv...och kommer på att jag ju har ett...och det med besked...om man säger så...

13.48
"Ack, och ändå - Varför är den goda dum - Varför är den kloka ond - Varför är allt en trasa - ..." (CJL Almkvist)

17.00
"Många kvinnor gifter sig för att de är trötta på att vara ensamma. Och många kvinnor skiljer sig för att de är trötta på att vara ensamma."

LET´S CALL IT A WEEK!!!

"Livet: En långvarig procedur att bli trött."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!