Tunga fjät!

Hjäälp! Någon har fyllt min kropp med betong!
 
Är så ohemult trött! Och i mörkret stannar Melatoninet kvar i kroppen, som en tung skugga! Varde ljus!!!
Är så trött, och tung i kroppen. Orkar knappt röra mig.
Men, utan återvändo eller alternativ, ska jag kravla mig ur "sjukbädden" och gå upp, släppa in dagsljus, koka kaffe och tända juleljus! 
 
Hum, orkar knappt lyfta kaffekoppen, eller öppna munnen och svälja kaffet!
Blickar ut över gråmulet regnigt landskap, och Svante sitter därute och blickar in och vill in, till de andra som redan kurar skymning inomhus!
Vill inte ut och promenera! Vill egentligen ingenting! Jag tror det ligger i luften! 
 
Till sist, men inte minst! 
Stressa inte ihjäl er! Det blir jul ändå! Några rätter mindre på julbordet, som ändå dignar, frukt är också godis, och det där med julklappshysteri tänker jag inte ens kommentera....Fast jag har god lust, och biter mig i tungan, och biter ihop!  Fred och frid önskar jag er alla, nu då och sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!