Bröllopsdag!

Idag gäller det, och jag är nervös, och kan inte se det framför mig, och jag har inte koll på mig och mina känslor, förutom att de är starka, på alla sätt, och jag har inte koll på andras känslor, men tror att de är starka också, för det är svärmors yngste son som gifter sig, det är svärfar som ska bevittna, det är någons bästa vän som gifter sig, det är hans ende bror som gifter sig, med mig, vem är hon, det är mina/våra vänner som kommer från land och rike runt och entusiastiskt vill närvara/dela min/vår lycka, våra allra närmaste. Min far finns inte men vet och godkänner sin namne från ovan, min mor finns inte för hon ska inte få överrösta sin dotter än en gång. Jag gör om och gör rätt och i nöden prövas vännen och de som kommer idag har härdat ut och älskat mig i vått och torrt, och jag är lycklig och trygg trots att nerverna väckt mig för tidigt, men jag kan ligga med armen om mannen och vila tills det är dags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!