Den 25e gäller det

Den 25e gäller det, då borde man va kungen i baren, men verkligheten är att lönen är slut i samma stund den finns på kontot, eller iallafall bortbudgeterad, och en får va gla om man har lyckats få in en liten belöning eller guldkant i budgeten. Men en ska inte klaga, det finns de som har det mycket värre, och jag har haft det mycket värre. Att vara ensamstående ensamförsörjande och bli sjuk och ickeproduktiv i dagens nedmonterade avvecklade försäkringssystem och osolidariska samhälle där endast de starkaste överlever, är en djurisk kamp. Och ensamma är vi om vi inte är två eller fler och ändå ökar antalet ensamma mer och mer. Dålig ekvation, men vi har ju fått veta vilken dålig skola vi har i detta landet, och det är väl det som resulterat i en regering och en finansminister som inte får ekvationerna att gå ihop?! Eller??? Men jag har ju både varit stark och haft tur, för inte kan det bero på något annat att jag ännu och helt klart även framledes har ett Hem ljuva hem och att jag har fantastiskt många guldkanter i mitt liv??? Jag står ju ej heller längre allena, utan är numera dubbelt så stark, eller omvänt hälften så stark, ty den tunga bördan som är livets kamp för överlevnad bär jag nu ej helt på egen rygg! Det känns gott och bådar gott, och kanske kärleken övervinner allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!