Dålig stämning

Dålig stämning, med outtalade men inte outtryckta känslor. Trötthet, tristess och frustration, och oförmåga att göra något åt en situation. Alla gör vi så gott vi kan, men alla kan inte lika mycket, kan inte göra lika mycket, eller gör lika mycket, av olika anledningar. Krav och förväntningar, förhoppningar och besvikelser, av olika slag. Jag ställer krav och har förväntningar och förhoppningar. Hon bor hemma, mer eller mindre mot sin, men även min vilja. Hon ställer krav och har förväntningar och förhoppningar. Jag gör så gott jag kan. Det gör hon också, liksom resten av familjen. Men förutom plikter har vi alla rätt till viljor, och där kan egot störa kollektivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!