Måndag

Nu är han iväg, katterna matade, snabbmacka och lussebulle intagen, och jag tillbaka ensam i sovrum och sängvärme. Drygt 8 timmars god nattsömn, så mycket bättre förberedd inför dagens utmaningar och överraskningar kan man inte vara. Nu ska jag dessutom söva mig med att lyssna på en av mina filosofiska och psykologiska böcker i mobilen. 


Nu hörde jag att även dottern lämnade byggnaden, och jag är lämnad ensam i densamma, med katterna och husliga görandena (jag raderade ordet plikterna, för det har jag lärt av livet, och psykologerna.) Nu är jag nyfiken på vad som väntar bakom mörkläggningsgardinerna och dörrarna. Glad att jag har nyfikenheten kvar, och även både mod och kraft att öppna både ögon och dörrar. Godmorgon världen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!