Uppochner

Var tvungen att börja dagen med våta kinder. Passar på när jag har en famn att gråta i och får tröst, innan han måste gå mot bussen och jobbet. Tårar löser upp och rensar sikten, när någon lyssnar och torkar bort dem. Nu är tystnad i mörker. Om ett tag blir det livat på loftet, då dottern, utan snooze, ska upp och iväg, och även hon vara duktig på jobbet, äpplet faller inte långt, jag är stolt. Nu vill jag och ska försöka somna om. Men natten har varit god, utan uppvaknanden och onda drömmar, och det är en enorm lisa.
Jag lyssnade på Minimeditationer, innan jag somnade om. Och uppvaknandet var utan ångest, lätt i kropp och själ. Ute är det dimmigt och grått, men jag blir varm av Leffe i min famn, och synen av mina andra fyrbenta vänner och familj ute i trädgården, där de får stanna, tills jag ätit upp min smörgås, minst. Ibland är det upp, ibland ner, ibland uppochner, men det svänger ju, dödsskönt! Vad ska man göra idag? Om det inte svänger alltför fort, och inte just nu, så funderar jag på vart jag kan svänga mina lurviga, på en promenad, i kvarteret eller trakten. :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!