Så var det, så är det, aldrig mera återfall!!!

DÅ:
Jag brukade spritta upp, strax före klockan skulle ringa, tidigt på morgonen. Ofta och oftast hade jag knappt sovit alls. Inom en timme var jag ute genom dörren, med skolväskan, och frukost o lunchsmörgåsarna i en plastpåse. Ner till busshållplatsen, knuffade mig fram i tunnelbanan, rusade in på jobbet, in på arbetsrummet, på med datorn, hälsa på alla, greppa det redan färdiga materialet inför dagens första lektion, iväg till klassen och klassrummet... Sedan körde jag så det rök, tills dagen var slut, och resten av dagen kvar, för och med familjen...
 
Lunchen var mackor jag åt i arbetsrummet, och arbetsdagen slutade formellt just innan larmet sattes igång så jag hann komma ut ur skolan, sådär vid 19-tiden. Sedan tillbringade jag resten av dygnet med att mer eller mindre medvetet tänka på och planera morgondagen och resten av veckan och momentet och terminen och läsåret och livet, tills döden....
 
DÅ: DESTRUKTIVT PRODUKTIV!!!
 
NU:
Nu kommer jag inte igång, annat än med stor möda och stort besvär, om än alls. Jag har svårt att vakna till, och blir kanonfort trött igen, även om nattsömnen varit lång, djup och ostörd.
 
Jag behöver tekniker och metoder, affirmationer och meditation. Jag behöver bomull, balsam och  skyddsutrustning. Jag måste få vakna milt och lugnt, släppa in ljus och ljud skonsamt. Jag behöver ordning och reda, helst också löning på fredag.
 
Jag har lärt mig mina triggers, och måste anpassas och anpassa. Jag lär mig min sjukdom, och måste lära mig mina symptom. Jag måste äta och dosera min medicin, hitta läkemedel och botemedel. All medicin finns inte på recept, och den viktigaste är svår att få tag i, för den är en naturresurs, som bara finns i mig.
 
Jag tänker på framtiden, och jag tänker på återgång till arbetsliv. Jag tänker på det, med skräckblandad förtjusning. Jag tänker inte OM, jag tänker SKA, och jag både längtar och bävar. Jag tvivlar, men tvekar inte, jag har lärt och lär, och jag försöker och måste, leva som jag lär, och aldrig mer "ta ett återfall"!!!!!
 
NU: KONSTRUKTIVT POSITIV, OCH PRODUKTIV!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Jo, känns igen, massor!!

2013-09-17 @ 12:10:30
URL: http://yrrepyrr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!