En framgångssaga, på riktigt!

Kom upp i så höga poäng på Cogmed, och känner en så enorm förbättring i förmågor, att jag avslutar träningen, och anser målet vara nått med råge! :-) Jag vet inte riktigt glasklart vad som ger och är vad. Psykisk stabilitet och fysisk förbättring. Hur mycket och vad inställning betyder för framgång och/eller fall. Motivation en annan faktor. Idog träning och ständiga utmaningar. Tidsfaktorn. Metoder. Jag har gått och går i terapi, jag har tränat avslappning och meditation länge och väl, jag har studerat och praktiserar Mindfulness, jag har sedan dag 1 spelat ordspel i mobilen, otaliga timmar mahjong. Jag har tänjt gränser oavbrutet. Mängder med ljudböcker. Sträng disciplin med promenader när det känns som värst och som bäst. Sträng disciplin i allt! Listor, mål, delmål, framåt, inte bakåt. Har det gått bakåt har jag analyserat och åtgärdat orsaker. Jag vet att jag är duktig och stark, och det har jag belönats stort för! Nu kan jag nästan allt, jag och Lotta på Bråkmakargatan, men vågar aldrig ropa Hej, för där är jag inte ännu, varken fysiskt eller psykiskt och mentalt. Jag tror att jag börjar ana en viss acceptans, men jag tror också att min brist på densamma gjort och gör att jag kämpat och kämpar så hårt! Och kampen är varken för hård eller förgäves får jag ju ständiga bevis på och är jag ett högst levande bevis på! Jag är så lycklig! Just idag, just nu! Och det är ju nuet som räknas och som är den känsla vi kan påverka! Kram på er alla! Styrka till er alla! Livet är för underbart för att missa! Lev idag, och gör och tänk det som i magen och hjärtat spontant känns bra! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!