Det går framåt!

Cogmedträning dag 7 av 25, Indexförbättring 11! Jag ligger alltså över normalvärdet, för normala, friska, men otränade. Om normalt startindex ligger på 73, låg mitt på 88, och nu på 98! :-D Lön för mödan, är bra betalt! ordning och reda, löning på freda! :-D Jag vet inte vad som är vad och varför, men det sas mig att hjärnan arbetar vidare även efter träning. Och sedan min hjärnblödning 2012 har det väl gått både fram och bak, men absolut två steg fram och ibland ett steg bak, men mycket längre och fortare framåt! Jag har fått och tagit många utmaningar, men väntar, otåligt, på många flera, och ännu större! Vardagliga sysslor och aktiviteter, hus och hem, vänner och familj, klarar jag, för det mesta utan någrasomhelst problem. Visst har jag anpassat mitt liv och leverne, och mitt liv, och leverne, är anpassat, till en del, men under ständig utveckling och förändring, liksom jag! Jag blir absolut bättre, mycket bättre, och på denna relativt korta tid, är jag både förundrad, mycket stolt, och ofantligt glad! Det som tidvis, och tillfälligtvis hindrar mig, och håller mig tillbaka, är inte, har jag erfarit, min hjärnskada. Dock min hjärna, i form av, depressionssymptom, men också omständigheter av negtiva slag, som drabbar både förskyllt och oförskyllt. Att hålla mod och humör uppe, är det absolut viktigaste i rehabiliteringen! Tillit och tillförsikt, självförtroende och självkänsla, oförtruten kamp, tro och hopp! Att vilja, aldrig ge upp drömmar, aldrig sluta drömma!!! Vägen är målet, och målet är att ständigt vandra. Men att tillåta sig att vila på vägen, och mellan varven! Mitt mål är inte att "komma tillbaka", jag vill inte tillbaka till det "destruerande, destruktiva" liv, som långsamt men säkert, kunde ha dödat mig! Allt jag lärt på resan har gjort mig till den jag är, den starka och stolta kvinna, som klarat allt det här! Den starka kvinna, som vågar vara så oändligt svag ibland, som vågar släppa ut alla tårar och all smärta, som gör så ofantligt ont, men som är så befriande! Jag är priviligierad, men vi har alla styrkan, när det behövs, om det behövs! Lita på det! Kram till er alla därute, i med och motgång! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!