Tankar för dagen

Om det känns som att livet är en enda lång väntan. Väntan på vad då, väntan på Godot! Få människor lever i nuet. Trots att det är allt vi har, och det enda vi kan veta något om, och till syvende och sist göra något åt. Nåväl! Jag både väntar och längtar! Och det visar ju på hopp om livet, iallafall! Däremot tänker jag oftare numera på när, än om! Och det visar ju på målmedvetenhet, och en hel del tillit! Och det har inte kommit utan kamp, och just målmedvetenhet! Jag har också kommit till insikten att inte förvänta mig något "bättre"! Det är inte hur man har det, utan hur man tar det! "Jag traktar ej medaljer, ej titlar, ej trofé..."(Monica Törnell?)Jag är redan så ofantligt rik, på alla sätt! Men nu måste jag flytta på Svante, som har somnat på min arm, som har somnat!😻


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!