Bekräftelse

Genom tårarna läser jag förordet till boken, om mig, återigen, igen och igen! "Drunkna inte i dina känslor"! "Den handlar om att hantera sitt liv när man varken är stark, eller skör, utan både stark och skör"När man är som jag, och många fler HSP-Highly Sensitive Personality!"Den handlar om konsten att leva med att vara både och. Både stark och kraftfull, full av idéer och åsikter, kreativ och intelligent, med ett starkt driv att utforska världen....Och känslig intill hudlöshetens gräns, med ett sinne som registrerar nyanser andra inte alls tar in, som reagerar kraftfullt på stimulans och som är programmerad för att bearbeta alla intryck på en djupare nivå än de flesta."Författarna kallar det känslobegåvad! "Det handlar inte om livets normala pendlingar, det handlar om när kombinationen extra känslighet och extra styrka blir svårhanterlig"! "Där vi förut förvirrat grät när kraften bara rann ur oss och vi plötsligt inte orkade någonting, när mörker omgav oss och vi tappade taget om vardagen..."! Alla är inte som jag, men det finns fler som jag, och vi behövs, i flocken! Jag har kämpat med att bekämpa min känslighet, för att inte störa! Lita på det! Men jag har inte lyckats så bra, alla gånger! Jag är nu inne på bokens 5e kapitel: Om hur man hittar balansen! För "det är så här jag är, annorlunda, användbar, begåvad, svårförståelig ibland för andra och mig själv, men jag är definitivt inte fel! Väldigt rätt är vad jag är."! Note to myself: -Acceptera dig själv-sluta försöka bli som "alla andra"!-Lägg ner alla måste förstå mig-försöken! o.s.v! Så nu gråter jag när tårarna grumlar mina ögon, jag skrattar högt när skrattet bubblar upp! Jag gråter när jag vill, åt allt, skrattar när jag kan, åt allt, blir arg när jag måste, när ilskan hotar spränga mig! Jag gråter av ilska, av glädje och lycka! Jag älskar, och kan hata, av hela mitt hjärta! Jag översköljs av mina känslor, men gör allt för att inte sjunka och drunkna! Jag kan simma, jag är inte rädd!🏊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!