Dagsform

Jag är inte trött hela tiden, men jag blir fortare trött, än vissa andra! Jag vet aldrig när tröttheten slår till, den kommer ofta som en blixt från klarblå himmel! Det som tröttar ut mig ena stunden ena dagen, orkar jag i nästa stund, en annan dag! Jag kan bli tröttare av en kort promenad, än av en rejäl fest! Fast jag kanske återhämtar mig fortare efter promenaden än efter festen, men bara kanske! Andra dagar kan jag promenera i ett par timmar, men orkar inte prata med någon! Ena dagen kan jag sitta och diskutera i timmar, en annan dag skär köksklockans tickande i mina öron! Ena dagen vrider jag upp musiken på högsta volym, och dansar så dammet yr! En annan dag ligger jag med öronproppar och glasögon, och kisar halvsovande på teveapparaten på lägsta volym! När jag blivit trött, kan jag behöva stänga ögonen en stund, och stänga av alla ljud, med öronskydd, ett par minuter, ett par timmar, en natt, eller längre! Vad jag orkar, känner bara jag, och vet bara jag, utifrån vad jag känner! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!