Bara vara kvinna.

Ja, vad ska man göra nu? Uppstigen från de döda, påklädd men inte mycket mer. Sängen bäddad, diskmaskinen tömd och fylld igen, avtorkat det värsta i köket, för Anticimex som obehagligt ska komma och inspektera min smutsiga byk idag. Kaffet är dessutom snart uppdrucket, och det brukar betyda, point of no return. Men en smörgås bör jag och ska jag unna mig. Att det är kvinnodagen idag får mig att komma ihåg det ibland obehagliga faktum att det är detta ibland ickeprioriterade ickepriviligierade kön man tillhör, för just nu känns det så, fråga mig inte varför, jag är bara en känslomänniska, ja det är ju vi kvinnor, sägs det, så ni ser!? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!