Begravning

19/10: Döden kan vara tragisk, men döden är en del av livet, det viktiga är att skilja mellan de båda, och att leva livet innan man dör. Min make blev den 29/9, tillika min 45e födelsedag, föräldralös. Hans mor gick bort efter en kort tids chockartad sjukdom. Birgittas närmast sörjande samlades den 19/10 för att tillsammans ta ett sista farväl av en älskad mor, maka, syster, farmor, svärmor och vän, och vi var många, liksom tårarna, men även skratten. Hon fanns med oss, och hon var glad, och hon har lämnat många glada minnen efter sig. En sorgens dag, men även en dag av enorm tacksamhet och lycka, och inte minst kärlek. Jag är fylld av oväntade känslor, drabbad av oväntade möten och människor. Jag är annorlunda, vi är annorlunda, både var för sig och tillsammans nu. Tack Birgitta för allt, jag är så glad och tacksam för att jag nu är en del av din underbara familj, släkt och vänskapskrets. Nu och idag gråter jag av denna lycka och känslosamhet som gårdagen bjöd mig. Plötsligt händer det, på både gott och ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!