Träningsvärk

Det där gick inte så bra! Frukosten klarade jag, hjälpligt, och försöka duger, och jag gjorde ett ypperligt försök! Det lilla ljus, och det lilla ljud, skär som knivar! Det var hjärnan, mer än kroppen, trots allt, som tog mest stryk! En värkande kropp går att bemästra, men en värkande hjärna, blir en strejkande hjärna! Isoleringscell blir mitt straff idag, för att jag trodde, eller iallafall hoppades, att jag kunde vara "mig själv", för ett tag! Glömde att jag inte är mitt gamla jag, och mitt nya jag är fortfarande en främling, eller ytligt bekant, som bäst! Tillbaka i dunkelt, tyst, sovrum, får jag hålla tillbaka tårarna, och tänka nytt, och samla nya krafter, till att ta nya, andra tag, en annan dag, eller om ett tag? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!