Go å glad, ät kexchoklad, om det gör dig glad!

Min hjärntrötthet är otroligt mycket mentalt betingad. Måsten oroar och tröttar, så det har jag nästan inga, och de jag har har jag lärt mig delegera om det går. Andra måsten är positiva och ger mig tvärtom energi! Måsten som för något gott med sig, och som jag inte bävar för, som ger lön för mödan! För visst krävs det möda, och ibland riktigt stort besvär, men om slutet är gott, så är allting gott, tänker jag då! Många intryck kräver och tar, i ett fall, i andra fall ger många intryck stimulans! De dåliga onödiga intrycken, onödiga ljud framförallt, och onödigt många människor jag inte behöver och vill ha omkring mig, som i affärer! Men även där kan min inställning hjälpa eller stjälpa! Jag har hur många exempel som helst på hur jag med "tankekraft" mår så mycket bättre! Låter ytligt förenklat, men det håller för mig. En bilresa kan vara som tortyr, om målet med resan är ett nödvändigt ont! Om istället resan i sig är målet, och målet att se sig omkring, och jag kan välja landsvägen istället för motorvägen, kan resan vara ren meditation! Visst krävs det insikt och reflektion för att se mönster, och jag som mycket analytisk person, börjar äntligen se! Stora förändringar i tillvaron senaste tiden förberedde jag mig inför, och förbereder jag mig för med att föra dagbok! Rådet var en energidagbok, och det tyckte jag lät klokt! Så det har jag skrivit, och fyllt med text och smajlisar! Snabbt visade sig ett mönster, blad med övervägande glada smil, och andra som grinade illa! Och där kunde jag ganska snabbt, om än ovetenskapligt, men nog för mig, se att började jag morgonen med en glad smajley brukar dagen fortsätta så. Vad som skiljer de bra och dåliga dagarna brukar först vara nätterna, sedan kommer aktiviteterna! De dåliga nätterna resulterar i ingen ork för aktivitet, och då verkar nedåtspiralen bli ett faktum, OM jag inte ser upp, OM jag ger upp! Det jag nu kan plocka fram, är ju då sidorna med glada ansikten, där jag kan se, vad som ger mig glädje, och vad som gett mig glädje, och vad jag har att glädjas åt! Lätt att säga, men svårare att uppnå, men svårt betyder långt ifrån omöjligt! Men jag kan bara tala för mig, och dela med mig av mina erfarenheter av mig, ifall det kan betyda något för någon, så betyder det iallafall något för mig, att få prata av mig, om inte annat! :-) Ha en härlig, positiv dag alla därute! Det som varit kan vi inte ändra, vad som kommer kan vi inte veta allt om, det vi har nu, just i denna stund, kan bli skönare med..???Ja, vad gör DIG glad, en tanke, doft, smak, röst, eller annat? Jag ligger här en stund i soffan med min katt på höften och solen som värmer rummet och mig genom fönstret. ;-D Att kaffet smakade gott i morse fick en glad smajli i min dagbok!:-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!