Läkning

Läser(lyssnar på) en mycket intressant självhjälpsbok "Bränn inte ut dig" av Barbro Bronsberg. Trots att det tåget redan passerat för längesedan. Men man kan alltid lära mer och nytt. Jag visste redan att jag var "utbrändast av utbrända" med alla de typiska symptomen som läkaren kryssade av när hon sjukskrev mig med omedelbar verkan 2010, och alla de bisjukdomar och biverkningar stress ger och har gett mig, där stroken var det nästintill dödliga slaget! slaganfall är ju ett annat namn för detsamma! Boken ger bekräftelse och verktyg som behövs, för att både inse och förstå! Både varför och hur, hur det kunde bli så, och vad man måste göra då! Min psykolog måste ha läst den, för den är som ett schema i hur hon behandlat mig, och hur hon lärt mig, och allt hon lärt mig, och lär mig, och hjälper mig att hjälpa mig själv! Jag är ännu bara i början av läroprocessen, och inte minst läkeprocessen, trots att det gått minst 5 år nu av sjukdom! Och detta trots att jag är både lättlärd och har läkt och återhämtat mig makalöst snabbt, enligt alla mina läkare och läkarerfarenheter, och min erfarna psykolog! Läka tar enormt lång tid, och läker helt gör kroppen aldrig! Men med de kunskaper och erfarenheter jag fått av detta kan jag leva ett fantastisk rikt liv, i medveten närvaro, medveten om hur tacksam jag är för det, för livet, för mig, för min familj, för vänner, för nya och gamla upplevelser, för en ljus och ljusare framtid! Ville bara säga det, från sängen där jag tillbringar en tid av söndagen och vilodagen, med att tänka tankarna fullt ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!