Ny dag nya tag

Jag har haft dånande huvudvärk och diarré! Sovit som en kratta på nätterna, och varit utmattad och utslagen på dagen! Sömnlösheten var väl fullmånens fel, och diarrén bakterien? Att jag inte  klarade av förra veckans sextimmarsvecka är inget annat än bakslag, och bekräftelse på att min kropp inte är redo för jobb! Mitt huvud säger ett, kroppen annat, mitt huvud vill ett, kroppen annat! Men jag har fuckat upp både knopp och kropp, under mina många år av att prestera långt över min prestationsförmåga! Under min sjukdom har jag lärt mig mera, men det finns mycket mer att lära, och jag lär hela tiden! Livet behöver inte vara, och kan inte vara, en ständig kamp! Livet kan inte handla om att bara överleva! Livet är till för att leva! Var nöjd med, allt som livet ger, och allting som du kring dig ser, var nöjd med livet som du lever här! Hakuna Matata! Idag har jag min så klokt inplanerade vilodag! Idag ska jag vila, och hoppas att jag med tiden både ska orka jobba och leva! Det ger och tar, och man får ge och ta! Och ta en dag i taget! Och idag är en hel dag, då vadsomhelst kan hända! Se på dagen och omgivningen som om du såg den för första gången, vilket ju är precis vad du gör! Ny dag nya möjligheter till nya upptäckter! 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!