Drömtydning

Nu vaknar jag sådär tidigt igen, och det är absolut för tidigt, för nu finns inga uppgifter att utföra. Och det är med säkerhet ett antal timmar kvar,innan jag kan dela mina tankar och filosofier,med någon människa, i min närhet iallafall. Men då är det ju bra att jag kan skriva av mig lite, och dela dessa, med den eller någon, som självmant, av egen fri vilja vill. :-) Just idag väcktes jag av en mycket märklig dröm, som jag trots allt nog kan tolka, och som är just det drömmar är; en bearbetning av känslor, tankar och intryck. Det är att förstå varför jag känner och tänker och tar intryck av somliga saker som mer förvirrar och nog skrämmer mig en del. Inatt följde jag i drömmen i spåren av en avlägsen bekant som just nu befinner sig i mina barndoms norrländska trakter på Fjällvandring, och via bilddagbok gång på gång för mig längs minnenas allé, och det är både vackert och skrämmande, faktiskt, onekligen en hel del känslor kring barndom och uppväxt, obearbetade känslor och minnen. Nu måste jag tillbaka till häret och nuet. Lyssna till mannens små snarkningar, och känna värmen och mjukheten från lilla katten Pelle som ligger tryckt tryggt emot mig! Kanske sova en stund till, eller inte, den som lever får se, och för det är förutsättningarna idag goda! :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!