Frågor och svar

Fråga: "Hej Susanne!

Nu har det gått några dagar sedan du fick attityd tålamod! Vad har hänt sedan sist? Vad har du blivit medveten om? Märker du någon skillnad? Hur förhåller du dig till det du har upptäckt och det inkluderar om du inte upplever att du har upptäckt något?

Fortsätt att utforska, glömmer du bort det så bara se att du glömde bort det och träna dig när du kommer på det. Var så ny i varje stund som du kan och uppmärksamma vad som händer om och om igen."


Svar: "Tålamod är det jag har svårast med. Jag har övat, och lärt en del, som att ha tålamod med och i situationer jag inte kan påverka eller styra direkt, som andra människors saktfärdighet tex. Däremot tycks jag leva tillfälligt delvis otillfredsställd och har svårt att acceptera min arbetslöshet och min begränsande sjukdom. Jag stressar mig till oro, magknip och ångest, fullt medveten om det, men oförmögen att sluta, tycks det. Det blev som det blev och är som det är och det är inte mycket jag kan göra åt det mer än vad jag gör, men nog är tydligen aldrig nog, för mig, och jag har svårt att stanna upp och se vad jag åstadkommit, istället för som nu, se vad som finns kvar att åstadkomma."






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!