Tid

Torsdag, sista veckan i Augusti. Årstider, och var sak har sin tid. Vad är det tid för nu? Eller vad är det inte tid för nu? Tid kan både stressa och lugna, man kan både uppleva sig ha för lite av varan, som för mycket. Fast tiden är väl egentligen det mest rättvisa och rättvist fördelade varan av alla. Man kan välja att leva som om man skulle dö imorgon eller som om man skulle leva för evigt. Men sjukdom och olycka är svårare att kontrollera, där båda kan förkorta den tid man har, men är svåra att förutse. Man kan försöka minimera risker och effekter och på så sätt ibland lura döden. Samtidigt kan man göra tvärtom, och dansa med densamme. Men var och en är och blir och får vara salig på sin fason. Livet är ett underbart och märkligt ting, en gåva och en utmaning, och det finns allt från vinnarskallar till förlorare. Jag är varken eller, utan gör bara så gott jag kan, för att leva det liv jag vill leva, och det viktigaste av allt, för att överleva så jag kan göra just det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!