Tillit

I min ambition,att äntligen, och en gång för alla, bli en trygg och lycklig människa, provar jag allt, och numera kan jag lägga till Mindfullness på min lista. Jag är nu snart framme vid pudelns kärna förstår jag, i.o.m utforskandet av attityden Tillit. Det gör ont när knoppar brister, och det gör ont när det gömda måste grävas upp, och tas fram i ljuset, för det som kommer upp är inte alltid vackert. Det framkallar inte vackra känslor, att se och inse, att de som skulle varit min trygghet och borde varit och byggt upp min tillit. brustit i sina åtaganden, och inte minst vilka konsekvenser det fått för hur mitt liv varit och blivit. Jag kan samtidigt, i.o.m. detta utforskande, vid sidan om det mörka, se ett fantastiskt ljus, i den fantastiska styrka och det mod jag ändå besitter och som även det, och kanske mest det, fört mig och tagit mig dit jag är, idag, som inte är där jag var, igår eller tidigare eller någonsin. Nu är jag en vackrare människa, på en vackrare plats, och jag älskar skönhet, och nu omger jag mig med det, i form av mitt vackra, harmoniska hem, mina vackra barn, och det senaste tillskottet, som pricken över i, min vackre man, och det och de är vackra i både själ och hjärta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!