Tills döden

Försäkringskassa, A-kassa, regler och byråkrati, utlämnad och beroende = oro. Men jag är trots allt glad och tacksam över att bo i ett land där dylika institutioner finns, och där vi tom ger dessa öknamn, som Förnedringskassa och Förseningskassa. Jag vill inte tycka att vi är bortskämda, mer att "som man bäddar får man ligga" eller "den man ligger med får bädda"....Vi behöver, och ska ha, ett samhälleligt skyddsnät och ett gemensamt ansvar och solidaritet. Det ska jag kämpa för, med näbbar och klor, och tills fingrarna blöder. "Sköt dig själv och skit i andra", "mycket vill ha mer", "Det man inte vet, eller ser, har man inte ont av"....osv!!! De blinda skola skåda och de döva höra innan jag ger upp, tills döden!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!