Mindfulness!

Mindfulness! Fullt närvarande i dig själv och nuet!
 
Känn ingen stress! Nästa år blir inte bättre! Är det inte bra idag, är det ditt eget fel! Den enda och det enda som kan göra det bra, är du själv! Jag var inte lyckligare igår, eller någon annan dag, än jag är idag, och kommer att vara imorgon! Lyckan finns inom mig, och dig. Vänta inte på att vara lycklig! Älska dig själv! Du är det enda du har, och det bästa du har, nu och alltid! Var rädd om dig, och tacksam för dig, och livet! Njut av varje stund du har, och stressa inte bort den sköna känslan du kan ha i varje stund!
 
Medveten närvaro i nuet! Mindfulness!
 
Japp, det är jobbigt! Men om vi skyller vår olycka på andra, och omständigheter utanför oss själva, får vi aldrig lycka. Och om vi väntar på något som ska ge oss lycka, som materiella ting, utanför oss själva. Om bara...Sedan...När...Så är jag rädd att vi/jag väntar förgäves!
 
Pengar t.ex. ger inte lycka, ej heller välstånd! Det är t.o.m. både vetenskapligt undersökt och konstaterat! Tål absolut att tänkas på, och jag har tänkt, och tänker, mycket! ;-D
 
 
"-Men man kan ju bli vansinnig på sig själv...på kuppen...!"
 
Japp! Just därför måste man lära sig älska sig själv! Det är dessutom en förutsättning för att förutsättningslöst kunna älska, andra! 
 
Lev inte idet förgångna! I händelser och tillstånd som varit. De finns inte längre! Och t.o.m. minnenna av dem är blott minnen, återskapade av den nya människa du är idag! För var dag är en ny dag, och för varje ny dag är du ett nytt jag! Dina hjärnceller, med vilka du tänker, och i vilka du lagrar minnen, är nya, och förnyas för var dag som går! Alltså, för varje ny dag, nya möjligheter, en ny början, ett nytt slut! Lev heller inte i framtiden, i morgondagen, i ovissheten! På en sekund kan och händer något oförutsett! Så nuet är det vi har, och nuet är värdefullt, för nuet är Livet, nuet och endast nuet! Jag vill tacka livet!!! :-D <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!