Morgonstund med slutetpåmånadenångest tillika räkningsåöverlevnadsångest.

03.00
Somna och Sova kl21 var nödvändigt och oundvikligt. Att sedan vakna igen 03 blir en naturlig men besvärande onaturlig följd.
 
06.00
Nu har sambon gått till jobbet, dotterns larm har surrat, och snart hörs väl hennes steg och röst i huset. Jag är fortfarande vaken, och har utfodrat katterna och tömt kattlåda, då de ju inte bryr sig om vilken tid på dygnet matte är vaken, utan är hon vaken så kan de kräva dylikt. Dottern snoozar hör jag, och jag försöker göra detsamma, med noll resultat. Hjärnan och hjärtat och magen är igång i olika stadier och varianter av oro och känslor och tankar. Så godmorgon.
 
07.00
Lika jobbigt varje månad när räkningarna ska dras och utgifterna inte täcks av inkomster och när man dessutom aldrig riktigt vet utfallet då inkomsterna är opålitliga och ostyrbara när man lever på bidrag som det kallas när man förlorat både arbete och hälsa och förmågan att försörja sig på egen hand. Att man som jag som arbetat länge eller studerat länge på lån, som jag betalar tillbaka, bidragit till en allmän välfärd och trygghet som jag i min,tydligen, naivitet, trodde var säkrad, och nu medelst demokratiskt och politiskt rävspel förlorat. Ja jag är både förbannad och bitter, men inte tyst och modlös, för upp till kamp emot kvalen, än finns strider att utkämpa, och jag är stridslysten och stridsberedd pacifist!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!