Nej se det snöar!

8.00
Näää, så osugen jag ääärrr... Snön faller, och fyller på vägen, och bilen, och marken runt bilen, och det slutar inte, och jag både borde, måste och ska iväg idag på rehabmöte och rehabträning. Och bilen är ju inte som den ska heller, utan värme och fläkt, för nöden har ingen lag, och i nöd har jag hamnat, utan egen förskyllan, och då kan bitterhet uppstå en sådan här dag. Hur tänker man positivt nu?
 
10.00
Nu är uppfarten skottad, i två omgångar, före och efter att jag skjutsade dottern till jobbet. Innan hade jag sopat fram bilen också. och med fönsterrutan nerrullad blev det fläkt i bilen också, om än inte varmt, men det finns ju varma kläder, och inget dåligt väder... :-@ Nu tycker iallafall jag att min rehabträning är avklarad för idag! 
 
Tänker göra morgonkaffe och bre frukostmacka, och överväga om inte jag medelst snöskottningen kan räknas ha fullföljt min rehabträning och helt enkelt kan slå mig till ro och vara nöjd med mig själv och ett fullgott dagsverke för en Strokedrabbad, och slå ur hågen att bege mig ut igen den dryga milen till stan?! Hum hum hum..., Ständigt dessa beslut som ska övervägas och tas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!