Så kan det gå, och så är det!

2013-02-20
Goa Freja i knät och djurprogram på teve, fröer beställda för förodling, visserligen huvudvärk men ok. Hämta dotter kl15, sen rullar det på med middag och som det brukar.
 
Bängtrött hela dagen och nu och förmodligen sedan, och jag hade velat annat och annorlunda!
 
 
Måste stänga av och stänga ute när hjärnan protesterar. Propparna ger huvudvärk och då jobbar hjärnan ännu hårdare och blir helt knasig och skickar felmeddelande i panik så nu är det både stick brinn och klia i kroppen och på huden. Extremt oskönt och oharmoniskt.
 
2013-02-21
Ja så blev det och så är det och jag får lära mig leva med det och leva ändå och leva gott. Anpassa och acceptera är uppgiften och målet, tröttheten och frustrationen problemet. 20.30 hade jag dumkämpat nog mot tröttheten och gjorde det som kroppen och hjärnan skrek efter, vila sömn och la mig och somnade. 5 timmar senare är både kropp och hjärna i fas efter vilan och återhämtningen men såklart i ofas med verkligheten. Dygnsrytmen följer andra cykler och regler och det är svårt att delta normalt och det handlar inte om normal anpassning för jag och min kropp fungerar inte normalt.
 
2013-02-22
Nu återstår att kliva upp, dra upp rullgardiner, ta på tofflor och möta verkligheten, morgonen, och sedan dagen, och göra det med mod och entusiasm, även om man inte är jättemodig och väldigt lite entusiastisk. Godmorgon världen!
 
 
Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...
 
Snart blir det Johan Falk. Jag är inrullad i täcke och filt och endast nödvändiga fingrar ute för att äta kola och uppdatera Fb å lite Wf i väntan på filmtajm! Ja, det är tyst och lugnt och fredagsmysigt!
Blir sällan som man tänkt sig, men slutet gott allting gott, och innan slutet blir det Skavlan och filmplanerna har jag gett upp, gillar läget som det heter.
 
 
2013-02-23
Nu är det fullt ös, på över halva familjen, gissa vilken minoritet som det är minst ös i! Rätt: den kvinnliga, tvåbenta! Men det blir ändring då frukost serveras och genom sovrumsfönstren syns solen på taken och smältande istappar och hörs en symfoni av fågelkvitter! Vackert ljuvligt hoppingivande och styrkegivande! Godmorgon! :-D

 
 
2013-02-24
Kaffe och smörgås i magen, kläder för väder på, men hjärtklappning ändå. Men det duger inte och måste och kan kanske avhjälpas med morgonmedicinen. Men tro inte att det inte tar emot, något alldeles fruktansvärt, som om jag plötsligt blivit förlamad i hela kroppen, som den där marionettdockan utan snören. Men om mannen stöttar upp mig och håller hårt så går det nog. Och den där illamåendeklumpen som kallas ångest måste lösas upp.
 
Japp, klumpen försvann, nu får jag ägna mig åt att göra ingenting, då kroppen behöver återhämta sig efter en fantastiskt trevlig afton igår, då tom Mello blir trevligt i goda vänners sällskap!
 
 
2013-02-25
Stig myser fulländat i min säng på mitt täcke, jag försöker göra detsamma, och finns hjärterum finns stjärterum, och vi har sovit många timmar nu Stig och jag, och vi ligger kvar än och ännu ett bra tag, efter att mannen gått "till gruvan hej hå". Men klockan ringer idag, för jag har inbokad aktiverande aktivitet för traktens "strokare"denna förmiddag som jag planerat deltaga i, och jag är ju duktig och vill fullgöra mina åtaganden.

 
Nu börjar det, och det börjar med dusch och fortsätter med påklädning följt av frukost. Låter ju som ett helt normalt förfarande en helt vanlig dag i en helt normal människas vanliga liv, men således för mig ett inte lika vanligt förfarande i mitt ganska ovanliga liv och ok jag erkänner mig stolt som en inte helt normal människa! Godmorgon världen, "ready or not here,I come U can't hide,i'm gonna find U!!!" :-D
 
Mango Chutney på rostbrödet istället för Apelsinmarmelad var en oväntad och oangenäm upplevelse. Vem har ställt burkarna bredvid varandra??? :-0
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!