Uppbrott, sammanbrott.

Jag: Jag har väldigt svårt att lämna mitt Hem ljuva hem. Visserligen är det mitt fullkomliga paradis som jag köpte och skapade helt utefter egen vilja att just få må bra och trivas. Nya platser är extremt jobbigt, speciellt då man är Hjärntrött och då blir det outhärdligt och skrämmande och extremt utmattande. Därför är det svårt för mig som lämnat allt gammalt invant och dragit till okänd ort där jag inte har några band

Svar: Susanne det är ju en av våra vanligaste biverkningar som sitter i Hipocampus = hjärnan som just tar in nya ovan miljöer. Den påverkas positivt av rörelser, promenader, träning m.m. Det skapar nya celler där då. 
Äter man antidepp, så skadas denna uppbyg
gnad och hjärntröttheten ökar mer och så även det jobbiga med att ta in nya intryck på nya platser. 
Allt enligt Neruolog proffessor i Kemi (Mediciner) och Docent i neurologi.

Har Du flyttat från ditt hem? Förstod jag dig rätt då?

Jag: Jag levde familjeliv i Huvudstaden som gift med barn i ganska många år, men det livet blev värre och värre liksom förhållandet som urartade, och då bröt jag och förverkligade min livsdröm om hus på landet och lugnet, naturen och djur, längtan efter harmoni. Jag pendlade det första året de 24 milen fram och tillbaks varje dag till jobbet tills jag sa upp mig från min fasta anställning och sökte och fick ett nytt arbete något närmare mitt nya hem och liv. Men tyvärr avlöste tragedier varandra och jag bröt ihop efter ett år och blev sjukskriven. När jag kände mig redo att återgå i arbete efter ytterligare ett år hade jag blivit uppsagd, och fick börja om igen att söka arbete. Jag fick två, och hann jobba två veckor innan jag fick Stroken.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!